Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Arayüz (UI) Tasarım

Kişisel ve ofis bilgisayarlarının erişilebilirliği ve yaygınlığı, arayüzlerin kullanıcılar düşünülerek tasarlanması gerektiği anlamına geliyordu. Kullanıcılar bilgisayarlarıyla etkileşime giremezlerse satış yapmazlar. Sonuç olarak, UI tasarımcısı doğdu. Gelişen tüm teknolojilerde olduğu gibi, UI tasarımcısının rolü sistemler, tercihler, beklentiler ve erişilebilirlik cihazlardan giderek daha fazlasını talep ettikçe gelişti. 

 

Artık UI tasarımcıları yalnızca bilgisayar arabirimleri üzerinde değil, cep telefonları, artırılmış ve sanal gerçeklik ve hatta ses, hareket ve ışık gibi "görünmez" veya ekransız arabirimler (sıfır UI olarak da anılır) üzerinde çalışmaktadır. Günümüzün kullanıcı arabirimi tasarımcısı web siteleri, mobil uygulamalar, giyilebilir teknoloji ve akıllı ev cihazları üzerinde çalışmak için neredeyse sınırsız fırsatlara sahip. Bilgisayarlar günlük yaşamın bir parçası olmaya devam ettiği sürece, her yaştan, her türden ve teknik deneyimden kullanıcının etkin bir şekilde kullanabileceği arayüzlerin yapılmasına ihtiyaç duyulacaktır.

 

 

     Kullanıcı Deneyiminin Odaklandığı Konu Başlıkları

    • Kullanıcı deneyimi, ziyaretçilerin ve kullanıcıların sitedeki ögelerle nasıl etkileşime girdiği, bu ögelerin etkileşimleri sırasındaki akışlarla ve genel kullanılabilirlik düzeyiyle ilgilenir. 
    • Tasarımı gerçekte kullanacak olan kişilerle ilgilenir. 
    • Kullanıcı deneyimi tasarımcıları, genel tasarım şablonu ve test yapılabilecek prototipler üzerinde çalışır. 
    • Tasarımcılar, site üzerindeki ögelerin birbiriyle uyumu ve kullanıcıların bu ögeler arasındaki geçişleri üzerinde çalışır. 
    • Tasarımın kullanışlılığı ve tasarımın hedefi üzerine odaklanır. 
    • Belli bir problemi çözmek üzerinedir. 
    • Çoğunlukla verileri inceleyerek bu araştırmaları ve tasarımları yapar.